
Dziękuję bardzo Zuzannie z II f
Zapraszam do wypełniania testów (wszystko już działa):
klasa II c: Polska i świat 1945-56 (do 25 maja)
klasa II b: Wojna i wojskowość w XIX w. (do 30 maja)
klasa II d: Pieniądz i gospodarka (do 25 maja)
klasa II f: Swojskość i obcość: Średniowiecze (do 25 maja)
Gotowa lista filmów fabularnych (tylko polskich i dotyczących czasów po II wojnie światowej), które możecie recenzować, jest dostępna także pod linkiem w bocznej kolumnie. Dodałam następne, bardzo ciekawe, tytuły.
Lista ta obowiązuje klasę II c. (link też obok)
Termin oddania prac:
30 maja - klasa II c
Zapraszam także do jej uzupełnienia - podawania swoich propozycji na adres magdalena.wisnioch@gmail.com. Na ten sam adres można przesyłać recenzje.
Poniżej schemat oceniania recenzji:
Elementy oceny
|
Schemat oceniania
|
|
Notka bibliograficzna:
|
imię i nazwisko reżysera,
tytuł filmu, rok produkcji
|
Czy występują
wymienione elementy?
|
treść
|
Krótkie streszczenie
Przedstawienie i
krótka charakterystyka postaci i wydarzeń przedstawionych w filmie. Wskazanie z czyjej perspektywy
jest prowadzona narracja filmu
Sformułowanie
głównej myśli/przesłania filmu
|
Czy zostały
przedstawione najważniejsze kwestie poruszone w filmie?
Czy rozumiemy rolę
poszczególnych postaci w filmie dzięki ich charakterystyce?
Czy rozumiemy
przesłanie filmu?
|
Własne refleksje
|
Jak oceniam sposób
przedstawienia tematu? (stopień wyczerpania wątku, stopień autentyczności
wydarzeń i postaci, tezy filmu)
Co mnie zaskoczyło
lub zdziwiło (dlaczego?)
Co mnie szczególnie
zaciekawiło (dlaczego?)
Jakie pytania
nasunęły mi się w trakcie oglądania
filmu
Na jakie pytania nie
dostałem/am odpowiedzi itp.
Czego nowego się dowiedziałem/am
|
Czy zostały
wymienione elementy filmu, które zaciekawiły
widza?
Czy zostało wyjaśnione dlaczego ?
Jeśli nie, czy
zostało wyjaśnione dlaczego nie ma takich elementów
Czy zostały poruszone
tematy, które nasunęły się w trakcie oglądania filmu? przynajmniej 2
Czy zostało
rozstrzygnięte czy widz dowiedział się czegoś nowego?
Jeśli tak – czego?
Jeśli nie –
dlaczego?
|
Budowa filmu
|
Jaką rolę pełnił
dźwięk/ oprawa muzyczna?
Jaką rolę pełniły
zdjęcia i montaż filmu?
|
Czy została
przedstawiona rola muzyki w filmie?
Czy została oceniona
strona wizualna filmu?
|
Ogólna ocena filmu
|
Czy i dlaczego
podobał mi się film?
Jakie są jego
najważniejsze plusy i minusy
|
Czy film został
oceniony?
Jeśli tak, czy zostały
przedstawione argumenty uzasadniające ocenę?
powinno ich być przynajmniej 3
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz