niedziela, 21 lutego 2016

Aktualności

Znów jest zagadka! Tym razem uczniowska. 
Dziękuję bardzo Zuzannie z II f




Zapraszam do wypełniania testów (wszystko już działa):
klasa II c: Polska i świat 1945-56 (do 25 maja)
klasa II b: Wojna i wojskowość w XIX w. (do 30 maja)
klasa II d: Pieniądz i gospodarka (do 25 maja)
klasa II f: Swojskość i obcość: Średniowiecze (do 25 maja)



Gotowa lista filmów fabularnych (tylko polskich i dotyczących czasów po II wojnie światowej), które możecie recenzować, jest dostępna także pod linkiem w bocznej kolumnie. Dodałam następne, bardzo ciekawe, tytuły.
Lista ta obowiązuje klasę II c. (link też obok)
Termin oddania prac: 

30 maja - klasa II c

Zapraszam także do jej uzupełnienia - podawania swoich propozycji na adres magdalena.wisnioch@gmail.com. Na ten sam adres można przesyłać recenzje.

Poniżej schemat oceniania recenzji:



Elementy oceny
Schemat oceniania
Notka bibliograficzna:
imię i nazwisko reżysera, tytuł filmu, rok produkcji
Czy występują wymienione elementy?
treść
Krótkie streszczenie
Przedstawienie i krótka charakterystyka postaci i wydarzeń przedstawionych  w filmie. Wskazanie z czyjej perspektywy jest prowadzona narracja filmu
Sformułowanie głównej myśli/przesłania filmu
Czy zostały przedstawione najważniejsze kwestie poruszone w filmie?
Czy rozumiemy rolę poszczególnych postaci w filmie dzięki ich charakterystyce?
Czy rozumiemy przesłanie filmu?
Własne refleksje
Jak oceniam sposób przedstawienia tematu? (stopień wyczerpania wątku, stopień autentyczności wydarzeń i postaci, tezy filmu)
Co mnie zaskoczyło lub zdziwiło (dlaczego?)
Co mnie szczególnie zaciekawiło (dlaczego?)
Jakie pytania nasunęły  mi się w trakcie oglądania filmu
Na jakie pytania nie dostałem/am odpowiedzi itp.
Czego nowego  się dowiedziałem/am
Czy zostały wymienione elementy filmu, które zaciekawiły  widza?
Czy  zostało wyjaśnione dlaczego ?
Jeśli nie, czy zostało wyjaśnione dlaczego nie ma takich elementów
Czy zostały poruszone tematy, które nasunęły się w trakcie oglądania filmu? przynajmniej 2
Czy zostało rozstrzygnięte czy widz dowiedział się czegoś nowego?
Jeśli tak – czego?
Jeśli nie – dlaczego?
Budowa filmu
Jaką rolę pełnił dźwięk/ oprawa muzyczna?
Jaką rolę pełniły zdjęcia i montaż filmu?

Czy została przedstawiona rola muzyki w filmie?
Czy została oceniona strona wizualna filmu?
Ogólna ocena filmu
Czy i dlaczego podobał mi się film?
Jakie są jego najważniejsze plusy i minusy
Czy film został oceniony?
Jeśli tak, czy zostały przedstawione argumenty uzasadniające ocenę?
 powinno ich być przynajmniej 3



Brak komentarzy: